Cupcakeiland


fredag 18 mars 2016

Min Byggnad

Jag tog inspiration ifrån Frihetsguddinnan. Min byggnad heter Galssgudinnan, för att Glassgudinnan ska vara i byn och att den står för mat och bakning. Glassgudinnan i verkligheten ska var 93 meter och den ska vara gjord av metal. Min prototyp är gjord av sockerbitar, pinnar och lim. Glassgudinnan har en glass i högra handen och en kok bok i vänstra handen. Glassen siktar mot himlen och boken är i vänstra handen för att statyn läser en kok bok. Jag tänkte att Glassgudinnan skulle ha en krona men det blev svårt att bygga den och jag skulle inte hinna. Jag blev nöjd med med min prototyp i minecraft men det var svårt att få till en kropp. När jag skulle göra en glass i minecraft tog jag en fackla istället. Jag valde att ta inspiration från frihetsgudinnan för att jag har alltid velat fara och kolla hur den ser ut i verkligheten. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar