Cupcakeiland


tisdag 26 april 2016

Mitt må bra rum

Mitt Må Bra Rum

Mitt må bra rum ska vara ett rum där man både kan slappna av och träna. Må bra för mig är att man tränar och att man kan ta det lugnt. Jag vill att man ska träna men man ska också vila för man får inte träna hela tiden man ska vila lite för att man ska orka mer. Jag vill designa mitt egna må bra rum med olika färger så man blir glad att vara i rummet och det ska vara yta till att göra rörliga saker. När man är i må bra rummet ska man känna att man vill träna känslan, man ska kunna träna med sina kompisar utan att tycka att det är tråkigt att träna. När man har tränat klart ska man kunna sitta ner och vila och sen kan man träna mer. Må bar är att kroppen ska vara pigg, man ska må bra och man ska var avslappnad.

 I mitt må bra rum ska det vara en mys hörna med soffor, bord och gossedjur så man kan vila och prata med kompisar. När man är med kompisar ska man kunna bada, så slipper man fara och bada på ett badhus. Det ska finnas fåtöljer så man kan luta upp fötterna så man ligger ner. Vid fönstren ska det vara gardiner som man kan dra igen med en fjärrkontroll, för att om man är mitt uppe i träningen så ska man kunna ha en fjärrkontroll så man slipper sluta träna. Det ska också finnas tränings saker tex olika vikter, spring banor, fotbollsspel, hockeyspel och basketövningar. Det ska hänga olika övningar på väggen så man kan ha lite hjälp när man ska träna. På golvet ska det vara en mjuk matta så man kan hoppa utan att det ska göra ont eller att man ska kunna röra sig utan att det ska göra ont.

Mitt rum ska vara miljövänligt. Jag ska ha stora fönster så det kommer in ljus. I mitt må bra rum ska det finnas solpaneler till elen på taket. Rummet ska vara byggt av trä i närheten och mattan på golvet har jag gjort själv.

 Jag vill att kungen väljer mitt må bra rum för att jag tänker hur kroppen mår och att man ska träna men inte för mycket man ska vila också. Av mitt må bra rum så mår man bra fysiskt och psykiskt.

/////Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar