Cupcakeiland


fredag 13 maj 2016

Mitt byggnadsverk

                                                                 Marina bay sands

Jag inspirerades av Marina bay sands för att jag tycker om hotell väldigt mycket. Det här hotellet är en av världens kändaste och jag tyckte det var en väldigt inspirerade byggnad. Hotellet är 240 meter hög och högst upp är den 340 meter lång. Det finns en pool höst upp som är 300 meter. Inne i hotellet är det en flod som man kan paddla i. Det finns jätte många affärer. Det var ganska svårt att försöka göra den i minecraft. Jag valde att inte göra det så komplicerat för att det skulle ta alldeles för mycket tid. Om jag skulle få ändra något på hotellet så skulle det nog vara att inte ha en sådan lång pool. Jag skulle vela att hotellet skulle vara mer färgglatt istället för ganska tråkiga färger. När det är färgglatt så känns det mer välkomnande. Det finns över 10 000 rum på hotellet och den som kostar minst att sova i kostar över 8 000 per natt. Poolen är fylld med 1,4 miljoner liter vatten. Hela hotellet kostar 40 miljoner kronor. Det var extra svårt att bygga i minecraft för att jag aldrig har jobbat med det förut. Photo credit: Leonid Yaitskiy via Foter.com / CC BY-SA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar